poniedziałek, 16 maja 2016

Na kłopoty - BLYNK

Gdzie diabeł nie może.....

Po dwóch dniach walki Ethernet Shield pokonał mnie całkowicie. Niby coś działa ale bez żadnej gwarancji  i pewności. Budowanie na czymś takim komunikacji to proszenie się o wieczne kłopoty.

Pełen obaw zabieram się więc za połączenie BLYNK z UNO. Kanapka (UNO+Ethernet), aplikacja w telefonie z ustawionym jednym przyciskiem D9, podstawowy program demonstracyjny BlynkBlink i LED podpięty pod port 9. Nie można użyć standardowo portu 13 bo ten i parę innych (12,11,10,4) zajęte są przez komunikację SPI z W5100.

Pierwsze wrażenie po wgraniu programu - tam nic nie ma! Trzy biblioteki, ustawienie tokena i wywołanie dwóch procedur BLYNK i to wszystko. Żadnych ustawień Ethernet Shiel, portów, zmiennych, niczego. Podłączam kabel sieciowy i USB,  odpalam monitor - wyskakuje info o nr IP a po chwili info o połączeniu z BLYNK i wartość PING - około 150 ms. Naciskam przycisk w telefonie - DZIAŁA.    NIESAMOWITE. Bez nauki języka, wpisywania procedur a już sterujesz portami Arduino wprost z telefonu. Wyłączam WiFi w telefonie - telefon łączy się z Internetem poprzez GSM. Też działa. Nie mam pojęcia jak ale to działa. I co ważniejsze nic się nie wiesza. 

No prawie nic. Ethernet Shield po podaniu napięcia na kanapkę nadal nie chce się podnieść. Pomaga tylko reset sprzętowy. Chwila poszukiwań w Internecie - jest tu. W wielu egzemplarzach Ethernet Shield reset podawany z płytki UNO nie resetuje  go prawidłowo. Polecają rozłączyć oba resety odginając nóżkę reset  płytki sieciowej i dołączyć do niej obwód całkujący podający impuls 0 w momencie załączania napięcia. Rezystor 10k a kondensator dobierać eksperymentalnie. U mnie pewnie działa dla C => 220 nF. Dałem 330 nF. Wg mnie można dać i więcej bo w obecnych procesorach reset ma wejście typu histereza i nie ma znaczenia prędkość narastania sygnału RESET. Ale warto to jeszcze kiedyś sprawdzić.



Po tym niewątpliwym sukcesie twórców BLYNKa nie mam zamiaru więcej eksperymentować z innymi sposobami "usieciowienia" Arduino. Szkoda czasu.  BLYNK rozwiązuje wszelkie problemy komunikacji pomiędzy telefonem a moim UNO. Teraz trzeba tylko nauczyć się jak przesyłać informacje w obie strony i jak je wykorzystywać po obu stronach połączenia. Ale to już zadanie na kolejną lekcję. 






cdn ........ teraz już niewątpliwie


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza